Microneedling Borås

FUKT – KOLLAGENBOOST – ANTIAGE MOT LINJER OCH RYNKOR – PORFÖRMINSKNING – AKNE / OREN HUD – TJOCKARE STARKARE HUD – JÄMNARE HUDTON – MINSKAR SYNLIGHETEN AV ÄRR OCH BRISTNINGAR

Så fungerar en Microneedling-behandling:

Microneedling är en kontrollerad och riktad nålbehandling som effektivt stimulerar hudens kollagenproduktion. Under behandlingen kontrollerar behandlaren enkelt behandlingsdjupet och hastigheten. Processen blir därmed ytterst effektiv, snabbare och mindre smärtsam än andra manuella microneedlingmetoder. 100% sterila instrument används!

Microneedling är ett genombrott som dermatologisk behandling. Behandlingen skapar temporära microkanaler med microblödningar (petechia) i vävnadens extracellulära utrymme. Blodplättar läcker ut och identifieras av fibroblasterna. Den inflammatoriska processen som bildas skapar en intensiv aktivitet i vävnaden och naturliga tillväxt – och reparationsfaktorer frigörs. Vaskulära strukturer normaliseras och kollagentillväxten ökar markant.

Att tänka på inför behandlingen

Det är en god idé att boka behandlingen en dag när du inte har något inplanerat eftersom du inte bör sminka dig samma dag. Om du vill förstärka effekten av behandlingen så kan du göra en kemisk peeling ungefär två veckor innan din första Microneedling behandling. Peelingen tar bort alla döda hudceller så att kroppen helt kan fokusera på att förnya huden.

Efter behandlingen

Syns endast en lätt rodnad i 1 – 2 dagar som bevisar att behandlingen skapat en inflammatorisk process då mängder av tillväxtfaktorer frigjorts som behöver tid att nyskapa kollagen och annan reparation. Få eller inga sidoeffekter gör att du direkt kan återgå till normala aktiviteter.

Detta kan behandlas med Microneedling:

• Fina linjer och rynkor
  • Stora porer
  • Oren hud, acne
  • Milier, keratosis pilares
  • Pigmenteringar
  • Ärr – inclusive acne ärr, kirurgiska ärr och brännskador
  • Hudbristningar

Med Microneedling behandlar vi inte dig som:

• Blödarsjuka samt behandling med blodförtunnande medicinering
  • Svår dermatit, psoriasis eller liknande
  • Aktiv papulopustular Rosacea eller Acne vulgaris fas III – IV